Afgelopen tijd heb ik twee nieuwe bedrijfslogo’s ontworpen.
Eén voor ecotuinman Jurre Haagsma en één voor Geertje Enting, adviesbureau op het gebied van bedrijfsvoering in landbouw en omgeving.
Zowel Jurre als Geertje waren specifiek op zoek naar een handgetekend logo met een meer ambachtelijke dan grafische uitstraling.
Bij het ontwerpen van een logo moet ik eerst duidelijk krijgen waar het voor moet staan, en wat het moet uitstralen. Gesprekken met de klant resulteren in steekwoorden en soms voorbeelden van bestaande logo’s die hen aanspreken. Daarmee maak ik verschillende schetsen, die ik aan de klant voorleg en die zij van eerlijk commentaar voorzien! Hoe vinden ze de kleurstelling, de vormen, de letters, de tekening zelf?
Dan volgt er een proces van verder schaven aan de versie die de klant het leukst vond. Die pas ik verder aan en werk ik uit. Pas als alles helemaal naar wens is, maak ik de definitieve versie.
Ik heb voor deze logo’s gewerkt met potlood, brushpennen en aquarelverf.
Hierbij de resultaten!
Overigens leuk: ecotuinman ‘betaalt’ met een wederdienst en komt vanaf deze week helpen met de aanleg van een meer natuurlijk tuin bij ons thuis!